Ingezonden door Vught Participeert
VughtParticipeert heeft ervoor gezorgd, dat een verkeersveiligheidsonderzoek uitgevoerd is voor Vught, Helvoirt en Cromvoirt. Hierbij zijn zowel de gevolgen van het project voor de reconstructie van de N65 als die van het Programma Hoogfrequent Spoor (PHS) onderzocht.
“De conclusies zijn schokkend: er is geen integraal plan voor de consequenties voor de verkeersveiligheid op het Onderliggende WegenNet (OWN), niet voor tijdens de bouwfase en ook niet voor de situatie daarna.
Voor het fietsnetwerk bestaat geen visie of onderbouwing. Voor de meest kwetsbare verkeersdeelnemers, de fietsers, zijn geen intensiteiten bekend. Waar in de plannen naar fietsers wordt gekeken, worden aannames gebruikt. Zelfs beschikbare bronnen als STRAVA zijn niet gebruikt als onderbouwing.
Bij geen van de projecten heeft de gemeente onderzocht wat de gevolgen zijn voor de verkeersveiligheid, laat staan een bewijs geleverd dat de verkeersveiligheid na de reconstructie N65 verbetert. Het is zelfs zonneklaar, dat de nu al problematische situatie op een groot aantal wegen van het OWN ernstig zal verslechteren,” aldus VP.
Wilt u het hele ingezonden stuk lezen klik dan op vughtparticipeert.nl