Om allerlei redenen is de spoorwegovergang Loonsbaan voor autoverkeer afgesloten. Dat is tamelijk rigoureus gebeurd omdat een tijdelijke afsluiting leidde tot levensgevaarlijke capriolen van autobezitters die toch een gaatje vonden in de provisorische afsluiting van de spoorwegovergang. Wethouder Mark Du Maine was bij Blikveld om er het zijne van te zeggen. Op het gebied van communicatie met de directe omgeving, viel nogal wat aan te merken volgens de omwonenden.
En niet alleen de omwonenden. Ook wethouder Du Maine kan niet anders concluderen dat de communicatie rond de, vooralsnog tijdelijke afsluiting van de spoorwegovergang Loonsebaan, beneden de maat is geweest. Maar ook een wijze les: in de toekomst moet de communicatie rond het hele spoorproject veel beter gestroomlijnd worden. De betrokken omwonenden worden helemaal dol van de brieven die ze vanuit diverse instanties toegestuurd krijgen. Zowel de gemeente, als de aannemer, als ProRail, als de nutsbedrijven, hebben van alles te melden en alleen al daarom is stroomlijning van de communicatie noodzakelijk. Er is nu specifieke aandacht voor het ontwikkelen van een communicatie die voor de omwonenden duidelijk en te overzien is.
Naast dit onderwerp kwam de onvermijdelijke overlast rond de hele ombouw van het spoor in de komende jaren aan de orde. Daarnaast ook nog de ontwikkelingen rond de N65. Dat hoort u terug op het audiofragment hieronder.
Presentatoren: Ans de Man en Frida Rouppe van der Voort Technicus en editor: Ralph van Dongen