Home Blikveld Hotel de Guldenberg: met enthousiasme en creativiteit kun je een eind komen

Hotel de Guldenberg: met enthousiasme en creativiteit kun je een eind komen

foto: NOVO3

Afgelopen zaterdag kon Dennis Munninghoff, de eigenaar van Hotel de Guldenberg, in Blikveld aan presentator Berry van de Water uiteenzetten hoe een hotel in ‘coronatijd’ probeert het hoofd boven water te houden. Toen Dennis 2 jaar geleden het hotel overnam, is hij voortvarend begonnen aan het ‘conferentie-oord’, de status van De Guldenberg toen, een volwaardige hotelfunctie toe te voegen. Het hotel ligt natuurlijk schitterend in 21 ha bos en met 2,3 km wandelpaden ook bijzonder aantrekkelijk voor rustzoekende recreanten. Het bezoekersprofiel was aanvankelijk het ‘ouderensegment’, maar inmiddels weten veel jongere mensen het hotel en restaurant te vinden. In die overgangsfase zat en zit de Guldenberg bij het begin van de coronacrisis. Er was net geïnvesteerd in een nieuwe keuken en alles en iedereen was klaar voor het zomerseizoen. Dat is dan even slikken en omschakelen en creativiteit tonen. Als snel werd een bezorgmaaltijdendienst in het leven geroepen en afgelopen week werd de 1000ste maaltijd bezorgd. Afnemers ontvangen tegelijkertijd ook nog een kortingsbon voor de periode ‘na corona’ om die in het hotelrestaurant ‘Het Verlangen’ te kunnen gebruiken.

Per 1 mei kan Dennis zijn hotelfunctie weer waarmaken. En hij kan melden dat het aantal boekingen weer stijgt, misschien ook wel omdat de cliënten ook gratis een fiets kunnen gebruiken. Gevraagd naar wat deze coronafase zakelijk gezien betekent levert een toch wat bizar antwoord op: “een half miljoen euro”. Maar dat is voor de manager geen reden om bij de pakken neer te zitten: hij investeert nu in zijn personeel en hoopt zo op termijn het hotel uit te bouwen naar een plek die zowel ouderen als jongeren trekt. Dat de manager zelf zijn vakantieplannen heeft opgeschort, zal niemand verwonderen.

Presentatie: Berry van de Water; Techniek: Ralph van Dongen.

Dennis Munninghof