Home Blikveld FEEM: een nieuw digitaal magazine voor vrouwelijke ondernemers

FEEM: een nieuw digitaal magazine voor vrouwelijke ondernemers

Yvonne van Balkom uit Helvoirt was afgelopen zaterdag in Blikveld om te praten over het digitale magazine FEEM. Zij is initiator en hoofdredacteur van dit, zoals zij zelf zegt ‘feminiene’ blad, dat zij samen met nog 17 vrouwen maakt. Voor de hand liggend natuurlijk de vraag waarom er een apart blad, zij het voorlopig digitaal, moest komen voor vrouwelijke ondernemers. De doelgroep is duidelijk omschreven: vrouwelijke ondernemers en dat vloeit voort uit de gedachte dat onze economie steeds meer een ‘betekenis-economie’ aan het worden is. Waarmee bedoeld wordt dat de nadruk meer komt te liggen op het maatschappelijk belang van ondernemen en niet alleen maar gericht is op bijvoorbeeld winst.

Dat met name vrouwen behoefte hebben aan een eigen ‘stem’ binnen die economie heeft alles te maken met het buiten het traditionele rolpatroon willen ondernemen. Dat vrouwen wel degelijk in staat zijn betekenisvol te ondernemen en zich bewust zijn en worden van hun bijdrage op ondernemingsgebied in de maatschappij. FEEM wil dat proces mee ondersteunen. Liefst 14 rubrieken kent dit magazine en voor elk van die rubrieken zijn maandelijks 2 artikelen, geschreven dus vanuit een feminien standpunt, te lezen.
Meer over FEEM kunt u beluisteren via het audiofragment hieronder.

Presentatoren: Peter Corvers en Berry van de Water.
Techniek: Maurice van der Vliet.

Yvonne van Balkom (hoofdredacteur FEEM)

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in