In de Algemene wet bestuursrecht (Awb) is bepaald, dat een bestuursorgaan zorg draagt voor registratie van ingediende schriftelijke klachten die jaarlijks gepubliceerd moeten worden. Burgemeester en Wethouders brengen een geanonimiseerd verslag uit over het aantal ingediende klachten, de aard van de klachten en de wijze van afhandeling van klachten. In Vught zijn er in 2020 acht (8) klachten geregistreerd die bijna allemaal buiten de formele procedure tot tevredenheid van de klagers zijn afgerond. Opmerkelijk is ook dat er in 2020 minder klachten zijn ontvangen dan in 2019. Opgemerkt dient te worden dat de behandeltermijn van de klacht die wel de officiële klachtenprocedure heeft doorlopen langer is dan de wettelijke termijn. Daar staat tegenover dat de
behandeltermijn van klachten die in minnelijk overleg zijn opgelost gemiddeld slechts twee weken is. Vanuit de klachtencoördinator kan geconcludeerd worden dat de behandeling van klachten wordt uitgevoerd in overeenstemming met wet- en regelgeving en dat de informele afhandeling leidt tot kortere afhandelingstermijnen en tevredenheid bij de klagers.