Home Bestuur & politiek Nieuwe klachtenverordening gemeente Vught

Nieuwe klachtenverordening gemeente Vught

Op 8 oktober 2020 heeft de gemeenteraad de Klachtenverordening gemeente Vught vastgesteld. Daarin heeft de raad vastgelegd dat klachtbehandeling twee fases kent. In de eerste fase probeert de klachtbehandelaar de klacht direct of door bemiddeling tot tevredenheid van de klager op te lossen. Dit is de informele fase. In de tweede fase wordt de wettelijke procedure voor de behandeling van klachten gevolgd. Een klager kan ook direct kiezen voor deze formele procedure. Burgemeester en wethouders hebben de regels van de gemeenteraad nader uitgewerkt in de Klachtenregeling gemeente Vught. Daarin is bepaald op welke wijze en door wie klachten worden behandeld. Ook bevat de Klachtenregeling bepalingen om er voor te zorgen dat de wettelijke regels worden nageleefd. Als een klager niet tevreden is over de afhandeling van een klacht kan deze zich wenden tot de Nationale Ombudsman. De Klachtenverordening gemeente Vught en de Klachtenregeling gemeente Vught treden in werking op 28 oktober 2020.
Regelingen inzien: De Klachtenverordening en de Klachtenregeling zijn bekendgemaakt in het elektronisch Gemeenteblad van de gemeente Vught en zijn te raadplegen via officiële bekendmakingen.nl.
De verordening en de regeling liggen ook ter inzage bij de Ontvangst- en informatiebalie van het gemeentekantoor, Secretaris van Rooijstraat 1 te Vught.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in