Op de agenda van de gemeenteraadsvergadering van 1 december stond de mobiliteitsvisie 2035.
Joris Vrensen (PLV) kwam met 2 moties. De strekking van de 1e motie was dat Vught geen of een beperkte herkenbare hoofd en zijwegen structuur heeft en hij pleitte onder andere voor een onderzoek naar De Oost-West verbindingen en de ontsluiting van Vught-Zuid. De 2e motie behelsde het verzoek te zorgen voor voldoende schuil- en rustplekken voor fietsers en bij de inrichting van de openbare ruimte te zorgen voor voldoende parkeerplekken voor (bak)fietsen. Voor Ton van de Vossen (PvdA/GL) was de aansluiting van de N65 een vreemde eend in de bijt. De wegenstructuur was voor hem helder en hij was content met de visie. Voor Dani Smith (SP) was de samenhang met de Rijksinfra onduidelijk in de visie. Voor hem was deze visie te weinig onderlegd voor het uitvoeringsplan. Jan Willem de Graaff (D66) was kritisch op de cijfermatige onderbouwing van de visie. Bert Timmermans (VVD) vond de participatie voldoende in dit plan. Hij gaf aan dat zijn partij een ‘auto partij’ is maar dat in de visie het geen auto pesten moet worden. Bregje Peijnenburg (GB) vond het een gemis dat bewoners uit een aantal straten in Vught niet gehoord zijn in de plannen. Zij mistte de rondweg mogelijkheid in de visie. Rutger Jans (CDA) zag in de visie verkeersveiligheid op 1 en bereikbaarheid op 2. Zijn fractie kon zich vinden in de visie. Wethouder Du Maine wilde van Joris Vrensen weten wat het effect van de onderzoeken zou zijn in zijn voorgestelde moties. De wethouder gaf aan dat hij de gelden die in de moties noodzakelijk zouden zijn beter besteed konden worden in het onderzoek naar de veiligheid van rotondes. Na een kort debat werden beide ingediende moties verworpen.